טיפים טובים לניקוי המטבח

כולנו אוהבים בית נקי, אבל בעיקר אוהבים את המטבח. לא רק כדי לנקות ולמצא את כל הכלים, אלא גם כדי לראות אותו נקי ומסודר. אבל לא תמיד זה מצליח. לכן אנו רוצים לתת לכם טיפים במאמר הזה כדי שתוכלו להשאיר את המטבח נעים ומסודר כמו בבית מלון.

הסרו את לכלוך המטבח במהירות בעזרת הטריקים הבאים:

שלב 1

שפכו חומר ניקוי ביתי או מסיר שומנים כבד על כל הארונות ודלפקי המטבח. בזמן שהמוצר מרכך את השומן שהצטבר, יש לאסוף את כל הכלים (צלחות, כוסות, סכו"ם, סירים, מחבתות) ולהשאיר אותם בכיור או להכניס למדיח הכלים.

אם התנור מלוכלך, תרססו עליו תערובת של סודה לשתייה וחומץ לבן ונותנים לו לנוח. באופן דומה, אם המיקרוגל מלוכלך מאוד, יוצקים בקערה חצי כוס חומץ בתוספת מיץ מלימון אחד. הכניסו את הקערה למיקרוגל והשאירו אותה חמה למשך 5 דקות.

שלב 2

כשתסיימו לנגב את הארונות, נקו את התנור והמיקרוגל. אם תיישמו את הטריקים, הלכלוך ייצא מהר יותר. אם אתם רואים שנשארים כתמים או סימני אצבעות, מרחו מחדש את מסיר השומנים ותמיד נקו מלמעלה למטה. שטפו שוב את הבד במים חמים, סחטו אותו היטב ושטפו את השיש והארונות.

אל תשכחו לעיין במכשירים כגון תנור, מיקרוגל, מקרר ומכשירים אחרים כגון מדיח כלים או מכונת כביסה.

שלב 3

בתוך המטבח יש אזור יותר קשה, ואנו רוצים לתת לכם דוגמא: החלק הפנימי של הכיור. עשו זאת עם חומר ניקוי טבעי חזק או מסיר שומנים כמו אמוניה נוזלית. השתמשו במברשת קטנה כדי להסיר לכלוך מהבור ומהקצוות של הכיור. לאחר מכן, השתמשו במסיר שומנים כדי לנקות את המפרקים ואת שולי הכיור.

תחום נוסף של עימות הוא מסנני מכסה המנוע. לשם כך, כל שעליכם לעשות הוא להרתיח ליטר מים בתוספת שתי כוסות חומץ לבן בסיר. כאשר רואים שהשומן מהמסננים מתחיל לטפטף, הסר את המחבת ונקה את המסננים במים חמים.

לבסוף, הניחו למסננים להתייבש בזמן שאתם עוברים על פניו ומחוצה לו של קולט האדים.

שלב 4

זה הזמן לשטוף את הכלים, לייבש אותם ולהניח אותם. אם הכנסתם אותם למדיח כלים, נצלו את הזמן הזה לניקוי דלת המטבח, החלונות ושולחן המטבח.

אם יש לכם קערות פירות, נצלו את ההזדמנות גם להסיר פירות רעים, לחטא אותם ולמנוע התפשטות של מזיקים כמו תולעי מטבח לבנות.

שלב 5

כשצריכים לנקות את הצלחת של המיקרו, וגם בכיריים  אנו ממליצים למרוח חומר ניקוי טבעי או מסחרי והשתמשו במברשת שיניים כדי להסיר מזון משובץ מהמבערים, הידיות והכיריים. הסרו את הלכלוך העקשני ביותר בעזרת מרית.

לאחר שהסרתם את השומן הקשה ביותר, נגבו עם מטלית לחה במי סבון ושטפו שוב. לבסוף, רוקנו את פח האשפה והחליפו את שקיות האשפה.

שלב 6

לקראת סיום הניקיון, הדבר שחסר ולא פחות חשוב הוא: ניקיון הרצפה. צריכים להעביר מטאטא ואח"כ מגב, וכשהכל מסודר, מחזירים למקום. ובודקים שאין שום דבר בכיור, ונהנים ממטבח, נקי ומסודר.

 

לפרטים נוספים מוזמנים לפנות אלינו.

שתפו את המאמר

מאמרים נוספים

איך נוכל לעזור לך?