חורף ושמירת הבית

איך לנקות את הבית בחורף? מה עדיף לעשות קודם? איך לנקות שטיחים וחלונות? ומה קורה עם המרפסת? כל התשובות תוכלו למצא במאמר הבא.

חילופי העונה הם רגעים מושלמים כדי לסדר את הבית ולבצע ניקיון עמוק. בצורה כזו, גם אם לוחות זמנים מאוד מסובכים ואם אתם עסוקים  ואין לכם הרבה זמן לנקות באופן קבוע, תצטרכו רק מדי פעם לעשות סקירה קטנה ולנסות לשמור על הסדר. וכדי להקל עליך, היום אנו מביאים לכם כמה טיפים לניקוי חורף.

אחסן את כל הבגדים

עם החורף מגיע הקור, כך שלא תצטרכו עוד את הבגדים הקיציים. הנחת בגדי קיץ והוצאה של בגדי חורף היא אחת המשימות המפרכות ביותר, אך היא חיונית. הכניסו אותו לקופסאות עם מכסים אטומים שמונעים מהם להתאבק או להתקלקל מלחות. נצלו גם את ההזדמנות כדי להיפטר מכל מה שאתם כבר לא לובשים. לאחר מכן הניחו את הקופסאות בלופטים או מתחת למיטות.

שמיכות ובגדים חמים

בחורף אנחנו מוציאים גם את המצעים החמים, החלוקים, והשמיכות. גם אם שוטפים אותם אחרי החורף, העובדה שהם מאוחסנים בארון גורמת להם לאסוף אבק ולהריח רע. ודא שאתם יכולים לשים אותם במכונת הכביסה והמייבש.

ניקוי שטיחים

שטיחים הם אלמנטים הנפוצים בשימוש במהלך החורף. אם שמרנו אותם בקיץ, סביר להניח שהם קלטו אבק וחיידקים, ולכן נצטרך לנקות אותם לפני הנחתם. אם אפשר, עם קיטור כדי שהם נקיות היטב.

וילונות ותריסים

בקיץ אנחנו בדרך כלל מאווררים את הבית יותר מאשר בחורף. הבעיה היא שזה מביא איתו הרבה אבק, לכלוך מבחוץ והווילונות והתריסים הם האלמנטים שהכי מבחינים בכך. השתמשו במים וסבון לניקוי תריסים, ולגבי וילונות, בדוק את הוראות התווית, מכיוון שאולי אפילו תצטרכו לקחת אותם לניקוי היבש.

נקה את המרפסת

המרפסת היא אחד מאזורי הבית שאנו נוטשים הכי הרבה בחורף ולכן נורמלי שהיא תתמלא בעלים, והרבה אבק. לכן, מומלץ לנקות אותו ולזרוק את כל הסירים שנשברו. כמו כן, רצוי לנקות את הרהיט ולהגן עליו מפני מצוקות אקלימיות באמצעות פלסטיק. עם זאת, אם אתם יכולים להציל אותם, על אחת כמה וכמה. לאחר מכן, אתם צריכים לטאטא ולנגב רק פעם בשבוע.

 

לפרטים נוספים נשמח להיות בקשר.

שתפו את המאמר

מאמרים נוספים

איך נוכל לעזור לך?