כיצד לנקות את האבק בבית

לכל אחד יש את החלק שהכי לא אוהב לבצע בבית. יש כאלה שלא אוהבים לנקות את החדר, רצפות, שירותים וכו. אבל… מה קורה עם האבק? כששוב האבק עולה על המדפים בבית וצריכים לנקות?

במאמר זה תוכלו לקבל פרטים על איך לנקות, עם איזה חומרים, וטיפים טובים שיעבירו לכם את זמן הניקיון בנעימות יותר.

הדבר הראשון כדי להסיר את האבק (ולא רק לפזר אותו ברחבי הבית) הוא להשתמש בכלים הנכונים:

עדיף להשתמש במטליות מיקרופייבר או סמרטוטים (חלקיקי אבק נצמדים טוב יותר לסוג זה של בד) או, אם לא, בכותנה רכה.

המטלית תעשה את רוב העבודה, אבל גם שואב אבק ומטאטא טובים וכדאי להחזיק בהישג יד.

נקו את האבק עם מטלית לחה מעט (אין צורך במוצרים מיוחדים). הלחות עוזרת לאבק להיצמד אל הבד ולא להגיע לאוויר. הסדר ההגיוני ביותר לעשות זאת הוא מלמעלה למטה; אם תעשו זאת מלמטה למעלה, האבק עלול ליפול למטה וללכלך את מה שכבר נקי. לאחר שהסרתם את האבק עם הבד, שאבו את הרצפה ואל תשכחו לנקות מתחת למיטה.

אם כבר מדברים על חדר השינה, מצעים הם גם תורם גדול לאבק. לכן יש לשטוף את כל הסדינים, השמיכות והציפיות במים חמים – או לפחות להחליף – מדי שבוע.

ההפרעה היא בדרך כלל בעלת ברית מצוינת של אבק. לכן בית מסודר יקל עליכם בהרבה. לבסוף, מאוורר/מטהר אוויר יעזור להפחית את רמות האבק בבית שלכם (ובשלוט בריחות באופן כללי).

להסיר אבק

מה שאנו מכנים אבק מורכב, למעשה מדברים רבים: תאי עור מתים, אבקה, עובש, חיידקים, עופרת, ארסן, חומרי הדברה וסיבים שמתפרקים מדברים סביבנו (כולל הלכלוך שאנו גוררים על הנעליים שלנו). למעשה, כ-80% מהחלקיקים שאתם רואים צפים בקרן שמש הם תאי עור מתים.

שאלות נפוצות בעת הסרת אבק

האם הצטברות אבק יכולה להשפיע על הבריאות?

כן, אכן, אבק מזיק מאוד לבריאות. יותר ויותר אנשים מפתחים תגובות אלרגיות הקשורות לאבק, ולכן בעיה זו יכולה להפוך לגורם מזיק מאוד ליום יום שלנו.

בכל מקרה, גם אם לא נפתח כל סוג של אלרגיה לאבק, הימצאותו בדרכי הנשימה שלנו עלולה להוות בעיה רצינית לבריאותנו, בשל ההשפעה השלילית ששאריות אלו מייצרות בגופנו.

לכן, ניקוי נכון של אבק בבית שלנו הוא לא רק בעיית היגיינה, הוא גם יכול להוביל לבעיה בריאותית חמורה.

האם יש צורך לנקות את אבק הבית מדי יום?

כן, לפחות יש צורך לנקות את אבק הבית באותם אזורים בהם אנו משתמשים מדי יום.

ברור שלא מדובר בביצוע ניקיון מלא על בסיס יומי, אבל רצוי להסיר אבק גלוי בבית עם מגב אבק המסוגל ללכוד שאריות גלויות. כמו כן, חיוני לנקות מדי כמה ימים את האבק המצטבר באזורים בלתי נראים, קחו בחשבון שהצטברויות אלו הן אלו שייצרו אבק וחומרים נוספים שעלולים להזיק מאוד לבריאותנו.

לכן, חיוני לבצע ניקוי אבק נכון בבית, גם מדי יום וגם באופן קבוע באזורים פחות נגישים.

האם מטהרי אוויר נגד אבק שימושיים?

מטהרי אוויר לבית הם חיזוק לנשימת אוויר נקי אבק, אולם מטהר אינו תחליף לניקיון כללי של הבית, לכן, גם אם יש לכם מטהר אוויר, חשוב שתמשיכו לנקות את אבק הבית. מדי יום, גם אם אלמנט זה עוזר לך לנשום אוויר נקי יותר.

 

לפיכך, זה נראה בלתי אפשרי שאבק לא מופיע בבית, למרות שאנחנו יכולים לחסל אותו. בצע את הטיפים הללו לניקוי אבק הבית. בעזרת ניקוי שבועי טוב ניתן להסיר עד 80% מהאבק המצטבר.

 

להמשך שאלות, אנחנו כאן ב- CLEAN 4U לשירותכם.

שתפו את המאמר

מאמרים נוספים

איך נוכל לעזור לך?